.:::. جهانگردی .:::.

دیدنیهای دنیا و معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف و اطلاعات جهانگردی

.:::. جهانگردی .:::.

دیدنیهای دنیا و معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف و اطلاعات جهانگردی

برج پیزا * ایتالیا *

برج کج پیزا , برج ناقوس‌دار کلیسای جامع ایتالیاست و ناقوس آن 5/3 تن وزن دارد.  ساخت این برج از آگوست 1173 شروع شد و (با دو وقفه طولانی‌مدت) بدون هیچ تغییری در طرح اولیه حدود 200 سال به طول انجامیده است.

در گذشته تصور می‌شد که کجی برج پیزا بخشی از طرح اولیه آن بوده است ولی امروزه می‌دانیم که این مساله صحت ندارد. ساخت این برج به صورت عمودی طراحی شده بود ولی در طول ساخت آن به تدریج کج شد (برخی معتقدند که اگر این برج کج نمی‌شد، بی‌شک یکی از فوق ا‌لعاده‌ترین برج‌های ناقوس‌دار دنیا می‌شد.)

این برج به دلیل کجی و زیبایی خاصی که دارد از سال 1173 تاکنون همیشه کانون توجه همگان بوده است.

نظرات 8 + ارسال نظر
meisam دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 12:05 ق.ظ http://dashtiha.blogfa.com

سلام
وقعا چی بگم فوق العادست من که عاشق ایتالیام
البته هنوز همیه پستا رو نخوندم
ولی به هتون تبریک میگم خیلی جالب هستش.

داریوش دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 11:53 ق.ظ

با درود به شما الهام جان
بسیار جالب زیبا و عالی است. دوست من به شما برای کار نیکویی که پی می گیرید و حسن انتخابتون تبریک می گویم. یک نوشته ی کوتاه در ادامه ی نوشتار پیشین نوشتم. سری بزنید. باسپاس از شما

[ بدون نام ] دوشنبه 22 خرداد 1385 ساعت 03:44 ب.ظ

سلام دوست من
وظیفم بود و وقعا کر شما رو دوست دارم همیشه یک کار نو و تازه چجوری بگم
خیلی زیبا و جزاب هستش
من که به عنوان یک دوست و یک خوانّنده باید بگم دستّتون درد نکنه زیبا و جالب
و خیلی آموزندست

صابر سه‌شنبه 23 خرداد 1385 ساعت 12:33 ق.ظ http://cheshmekile.blogfa.com

ممنون از نظرتون. البته من هنوز یک قالب خوب پیدا نکرده ام.
در مورد این برج هم بگویم که ما بسیار برجهایی داریم از این برج هم زیباتر و هم باستانی تر. ولی مشکل ما عدم توجه به توریست است. حتی خیلی از جوانهای ما برج پیزا را میشناسند ولی برجهای کشورمان را نه و این یک فاجعه است

اسماعیل سه‌شنبه 23 خرداد 1385 ساعت 07:46 ب.ظ http://modirfanni1384.persianblog.com/

سلام
من به نمره زبانم اعتراض دارم و قرار شده اعتراضم رو کتبا بفرستم فکر می کنم اشتباه شده.شما هم اگر اعتراضی داشتید این کار رو می تونید انجام بدید.با خانم آیینه ساز در میراث تهران تماس بگیرید-بخش آموزش در ضمن من بازاریابی رو ۱۴ بردم ...

[ بدون نام ] سه‌شنبه 23 خرداد 1385 ساعت 08:15 ب.ظ http://modirfanni1384.persianblog.com/

وبادرودی دویاه
اگه یادتون باشه در وبلاگ جاذبه های گردشگری لینکی داده بودید به سایتی که فکر می کنم اسمش بود میراث جهانی.من حدود دو هفته پیش وارد این سایت شدم و خیلی لذت بردم.گشت و گذاری پاناراما در سایت های ثبت شده جهانی.نمی دانم خود شما توانستید به همه جای آن سر بزنید یانه!دربخش مپ میتوانید با کلیک بر روی هرمنطقه و اثر معروف آن به صورتی مجازی در آن به گشت و گذار بپردازید.البته توجه کنید که حتما نرم افزار کوئیک تایم بر روی دستگاهتان نصب شده باشد.من وارد بخش مربوط به پرسپولیس شدم و در آن چرخیدم واقعا جالب بود.در ضمن درمورد این وبلاگ جدیدتان بگویم کماکان خوب دارید فعالیت می کنیدُ،به نظرم میرسد بسیاری از این مطالب را ترجمه میکنید که کار بسیار ارزشمندی است.فعلا بدرود
http://modirfanni1384.persianblog.com وبلاگ
ایمیلraispour@gmail.com

مریم چهارشنبه 24 خرداد 1385 ساعت 03:11 ب.ظ http://designergirl.blogfa.com

قشنگه. ایشالا یه روزی بریم از نزدیک زیارت کنیم!! (چشمک)

مانی سه‌شنبه 10 مرداد 1385 ساعت 09:19 ق.ظ

نکته ای که وجود داره اینه که اسم این برج در حقیقت پیزا نیست ولی به خاطر شهری که درش قرار گرفته به این نام معروف شده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد