.:::. جهانگردی .:::.

دیدنیهای دنیا و معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف و اطلاعات جهانگردی

.:::. جهانگردی .:::.

دیدنیهای دنیا و معرفی جاذبه های گردشگری کشورهای مختلف و اطلاعات جهانگردی

صومعه سنت آنتیمو * ایتالیا *

این صومعه زیبا در9 کیلومتری شهر مونتالسی نو (Montalci-no) در کشور ایتالیا قرار دارد. کلیسای سنت آنتیمو به سبک رومی ساخته شده است . احتمالا بر روی محلی که قبلا کلیسای کوچکی بوده و  به دستورچارله مگین (  (Charlemagne در سال 781 میلادی  ساخته شده بوده  است , بنا شده است .

این صومعه یک نمونه  فوق العاده زیبائی از معماری رومیان که در قرن 12 تا 13 میلادی   توسط آبوت آزو دل پرسری (Abbot Azzo dei Porcari) ساخته شده است .

به نظر می رسد نمای بیرونی کلیسا و ایوان این بنا هیچ وقت کامل نبوده است .ورودی این بنا طاق بلندی دارد و با نقش برجسته های زیبائی تزیین شده است. قسمت جالب سنت آنتیمو راهرو کوچک سمت چپ است که قدمت آن به قرن 9 میلادی بر می گردد و در انتهایش برج ناقوس کلیسا قرار دارد که شیشه های پنجره این برج تک رنگ  و دو رنگ است .

برج ناقوس نیز هیچگاه کامل نشده بوده است . یکی از ناقوسها دقیقا به سال 1219 میلادی برمی گردد . قبل از ساکن شدن , رومیان اولیه در این مکان کلیسای کوچکی درسمت راست سنت آنتیمو موجود بوده است .

در داخل کلیسای سنت آنتیمو سه سالن (صحن ) بزرگ وجود دارد ستونهای زیبا و بلندی ابهت و زیبائی خاصی به سالن بخشیده است . همچنین سنگ مرمری بزگ و زیبا هم به چشم می خورد که بر روی آن طرحهائی از انسان گل و اشکال هندسی حکاکی شده است.

 

Abbey of Sant' Antimo :

 Only 9 km from Montalci-no, one of the most beautiful Romanesque churches in Italy, the Abbey of Sant'Antimo, stands in solitary splendour.According to legend, it is on the site of an ancient chapel built to the orders of Charlemagne in 781.

In fact, the abbey, an extraordinary example of Romanesque architecture in French-Lombard style, was built in the 12th and 13th centuries by Abbot Azzo dei Porcari.

The facade, with remains of a portico, seems to be incomplete. The entrance has a high arch, and bas-relief decorations. Particularly interesting is the small doorway to the left; this dates back to the 9th century. Also on this side is the Bell Tower, with single-light and double-light windows.

The tower also seems never to have been completed. One of the bells dates back to 1219. The pre-Romanesque primitive chapel is visible on the right. The interior has three naves separated by high columns, alternated with pilasters in clusters in the lower part and twin lancet galleries above. The capitals in marble from the nearby Castelnuovo quarry are decorated with floral, human and geometric figures. The apse has radial chapels joined by an ambulatory, as in French Cathedrals.

چین * پکن * شهر ممنوعه *

شهر ممنوعه یکی از بزرگترین عمارتهای معماری جهان محسوب می شود و در آن شش قصر بزرگ چند سالن مراسم و تعداد بسیاری مجسمه وجود دارد .برای بازدید از این مجموعه حداقل نصف روز لازم است و هر روز بین ساعت 8:30 تا 16:30 می توانید برای بازدید مراجعه کنید. موزه گنجینه سلطنتی هم در یکی از عمارت ها وقع است که ساعت 15:00 تعطیل می شود.

شهر ممنوعه سال1987 میلادی در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است و در مرکز شهر بیجینگ واقع بوده و کاخ امپراتوری دو سلسله "مینگ " و "چینگ " چین است . 24 امپراتور در این ناحیه اقامت و زمانداری کرده اند.

این شهر در سال 1406 ساخته شد و ساخت آن 14 سال طول کشید و بارها مورد تعمیر و تجدید ساخت قرار گرفت. اما ساختار اصلی آن حفظ شده است. مساحت شهر ممنوعه 720 هزار متر مربع و دارای بیش از 9000 اتاق با مساحت کل معماری در حدود150 هزار متر مربع است و در جهان بزرگترین و کاملترین مجموعه معماری چوبی باستانی محسوب می شود.

دور شهر ممنوعه را دیواری بلند و ضخیم به طول سه کیلومتر در بر گرفته و در بیرون آن کانالی با عرض 52 متر در اطراف شهر به چشم می خورد. در واقع شهر دارای استحکامات سخت و محکم در داخل است. در جنوب آن دو میدان بزرگ وجود دارد و در درون آن حیاطها و قصر های بلندی ساخته گردیده است. قصر " تای خه " یکی از سه قصر بزرگ است .

این قصر, قصر بر پایی فعالیتهای مهم از جمله نشست امپراتور بر تخت ، مراسم روز تولد امپراتوران ، جشن ها و مراسم لشگرکشی است. این قصر بر روی سکوی سنگی مرمری سفید به بلندای دو متر ساخته شده و بلندای قصر بیش از 35 متر و عرض آن 63 متر است وپرعظمت ترین و بزرگترین قصر چوبی چین به شمار می آید قصر "تای خه " قصر طلایی نامیده می شود .

بناهای تاریخی بلغارستان

بناهای تاریخی بلغارستان                   

( ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی یونسکو )

1-اسب سوار مادارا: مربوط به اوایل قرن هفتم                                      

مجسمه سنگی اسب سوار، که با نیزه به شیری حمله ور شده و سمبل قدرت یک فرمانروا و حکومت اوست، در 20 کیلومتری شهر شومن Shoumen واقع شده است.                                      

2- مقبره کازانلوک : مربوط به قرن سوم قبل از میلاد                                   

منظره ای از سه ارابه ران و صحنه مراسم و تشریفات مذهبی تدفین در دوران باستان را نشان می دهد که در نزدیکی شهر کازانلوک در دره گل سرخ واقع شده است.                        

3- مقبره نزدیک روستای سوشتوری: مربوط به نیمه اول قرن سوم قبل از میلاد مقبره ای ساخته شده از بلوکهای سنگی، حاوی کتیبه ای از تشریفات مذهبی که مجسمه ده زن با شکل های غیر معمولی را به تصویر کشیده است.              

4- صومعه ریلا : این صومعه که در قرن دهم ساخته شد و تجدید ساختمان کنونی آن از اواسط قرن نوزدهم آغاز شد، بزرگترین و  مشهورترین بنای معماری- فرهنگی بلغارستان بازمانده و دوران احیای ملی با معماری بسیار عالی و نقشهای حکاکی شده بر روی دیوارها و کتیبه های قدیمی دوران رنسانس است.                

5- کلیسای لویانا : در سال 1259 این کلیسا بازسازی و به سبک ایتالیایی طراحی گردید.  

6-  کلیساهای صخره ای : مربوط به قرون وسطی، شامل چندین کلیسا و صومعه محصور بین صخره ها که در دره ای زیبا واقع شده است.          

7- پارک ملی پیرین: در بلندترین قسمت کوه پیرین واقع شده است. 60% کل این منطقه را جنگل های طبیعی تحت پوشش تشکیل داده اند و درختانی به قدمت 280 تا هزار سال در این پارک وجود دارند. از مناظر دیدنی این پارک می توان به دریاچه های یخی، غارها و آبشارها اشاره کرد. پیرین یکی از زیباترین کوههای بلغارستان است.